Diabetikern

Precis som alla andra

Rastlös...

Kategori: Allmänt

Det kryper i hela mig... Ut med dig Clara, Gör något vettigt.... Skit i ögat du har ju antibiotika... Tror min hjärna vill ha ihjäl mig. Nästa vecka kommer jag att gå ut i stallet. Då SKA jag rida. Sysselsätta hästarna så de slipper sysselsätta sig själva och hoppa omkring som ja jag vet inte vad. Hade Nilmar fått bestämma hade han och Micha lekt hela dagarna. Micha som (ibland) är lite mer förståndig ger honom en åthutning och sen är det bra. Tyvärr så lyssnar inte ponnyerna så bra dock *s* Igår (och idag) har de dragit på som hejsan. Mumin har bara varit ett litet rött streck i hagen. Märks att Polly är helt genomgången i kroppen nu. Inga spänningar, inget som gör lite ont. Hon rör sig helt obehindrat. Kan nog bli en bra ponny av lilla Mini-Micha. Vi löshoppade henne i helgen och hon såg väldigt fin ut. Rör sig ledigt, ryggen börjar höja sig och kalaskulan börjar gå ner. Ridningen går framåt också. Hon galopperrar flera varv för mig och jag har hoppat något enstaka litet språng (inte lätt när man känner sig som en jätte på en sån liten ponny) och hon har börjat förstå. Ridmässigt är hon som en tre-åring Själv är jag sjukt träningssugen. Hittar massor med roliga övningar i diverse tidningar och på nätet. Markövningar, bomövningar, hinderserier. Jag vill göra allt. Till helgen kommer jag leta fram ett par skyddsglasögon eller ett cyklop så jag kan vara i stallet.
För inte så länge sedan var jag och tävlade med fröken Micha och det gick faktiskt riktigt bra. Nästa vecka ska jag sätta mig och kika efter fler tävlingar för nu vill jag ut.
Något vettigt men samtidigt lite deprimerande har jag fått gjort idag. Jaghar rensat ut min garderob.. Jag skäms nästan för att erkänna det men i dagsläget har jag bra mycket mer snygga ridkläder än vad jag har vardagskläder. Gå ut kläder ska vi inte ens prata om. Någon enstaka svart klänning Thats it. Behöver tjäna lite mer pengar så att jag kan se anständig ut även utanför stallet.
Kommentera inlägget här: