Diabetikern

Precis som alla andra

Fullt ös

Kategori: Allmänt

Tant Tuva mår bra. Flera tänder fick komma ut tack vare att en tand var riktigt dålig. Hon återhämtade sig snabbt och är nu piggare än någonsin. Söta lilla hund.
Nu är det stora åbäkets aka Michas tur. Boxvila i 2v. Sömtryck båda bak. vb värre än höger. Så i lördags flyttade jag hem hästarna från Terrence. Båda hästarna verkade nöjda över att få komma hem. Rakt in i boxen och började mumsa hö. Nilmar gillar inte att vara ute själv i hagen med bara en liten ponny som sällskap. Micha ska det vara. De är roliga de där två. Rida bort från varandra inga problem. Stå åtskilda i hagen = att världen går under. Den 13mars ska vi tillbaks till Husaby och se om vi kan sätta på skor så Micha får komma ut och röra lite på sig. Vet inte vem den här boxvilan är värst för. Micha, Nilmar eller mig.
Pinsamt nog så gav hon jobslagaren en spark på låret.Höll på att skämmas ihjäl. Hon vart bara förnärmad och blev irriterad så när han släppte och lät henne vara så pang. Inte superhårt men tillräckligt för att vi hörde smällen. Suck... fuxston. Nilmar sköter sig som vanligt. Var iväg och tränade i tisdags och viljen härlig häst han är. Kommer vara skitjobbigt att sälja honom sen.
Mina fina djur. Jag säger som alla andra djurägare att jag har de finaste och bästa hästar/hundar *s* Till och med Lilly har börjat bli fin i kroppen igen. Lite till så är hon riktigt presentabel och stämmer med rasbeskrivningen. *s* Nej nu måste jag försöka somna. Ledig dag imorgon men upp tidigt för att pyssla om hästarna. Ska ragga upp en transport bara så att vi kommer iväg till hoppträningen. För självklart har ett lager på transporter pajat. Vad är det för vits med att allt ska gå smidigt liksom. *s* Godnatt
Kommentera inlägget här: