Diabetikern

Precis som alla andra

På´t igen

Kategori: Allmänt

Japp, På jobb och efter ca 20 min så är rösten helt körd. Illa. Imorgon har jag en ny läkartid och de ska kolla upp så jag inte dragit på mig en lunginflammation också. Vore väl typiskt mig? Här börjar man bli frisk och Voila! Något nytt att vila från. Imorgon flyttar jag hästarna också. Känns redan i plånboken, skrämmande nästan 15,000 kr ska ut för att hålla 2 hästar inackorderade under 3 månader. hujeda mig. hade inte tänkt på det på det sättet. Får inte tänka så. Jag gillar mina hästar och att hålla igång. De här kommande tre månaderna är det jobb och ridning som gäller. Ska bli ruggigt gott med tillgång till ridhus. Var god och påminn mig om detta när jag skriver klagande över att det är så tråkigt att rida under vinterhalvåret *s* Känns bra i alla fall. Imorgon kväll ska jag dessutom sätta mig och planera in första starten för Nilmar och även för Micha. Ut med båda så mycket som möjligt. Samt kolla runt efter träningar nära där jag har hästarna. Blir väldigt långt att åka till min vanliga tränare så får minska på dessa träningar. På plussidan är ju att jag har möjlighet att hoppa så mkt mer än vad jag har möjlighet till nu.
Kännt mig lite allmänt ur gängorna de senaste dagarna helt utan anledning. Känns gott att få komma tillbaks till jobbet och att få komma igång ordentligt. Skönt att ha 2013 bakom sig. 2013 bjöd på många skratt och var på sitt sätt bra. Inga operationer, sjukhusbesök javisst men ingen långtidssjukskrivning, inga skadade hästar. Inga allvarliga i alla fall. Det största var att vi tog bort vår älskade lilla Ponny Mysan. Mumin kom dock och tog snabbt plats i vårt stall och hjärtan. Små ponnyer stora personligheter. Jag som så många andra tänkte Nytt år Nya planer Nya utmaningar och även jag avgav ett litet nyårslöfte. Ta han dom mig själv och ta bort skit ur mitt liv så snabbt som möjligt. En stor sten är borta ur mitt liv. Tog lång tid att göra sig fri och bli tillräckligt förbannat för att orka göra det men nu. Tjoho! 2014 kommer att bli mitt år med hästar, jobb och hälsa. Ganska lagom mål. God fortsättning på er. Nu är det jag som ska sörpla lite te och planera framtiden.

KOMMENTARER:

  • Sofia säger:
    2014-01-02 | 15:30:02

    Allt negativt behöver rensas bort ur ens liv ibland. =)

Kommentera inlägget här: