Diabetikern

Precis som alla andra

Måndag i matens tecken.

Kategori: Allmänt

Jag gillar mitt jobb. Haft en riktigt bra dag och nästan alla härliga kollegor på plats. Lång dag idag men mycket trevlig. Blev glad när bilen startade på morgonen ocldå yrots att det var minus 17 grader ute. Brrr Har hela bilen fullproppad med extra säkringar då den förra vintern sköt en 4-5 säkringar direkt när det blev mer än minus 10 grader ute. Min bil precis som jag hatar kylan. Usch Gick dessutom grymt god mat på jobbet idag. Jag och Emily skrattade åt varandra när vi satt och drog djupa suckar av välbehag. Enda ord vi sa var mmmm. Gott...mmmm *s*
Riktigt smaskigt. Efter jobbet så var det dags att pälsa på sig och åka till stallet. Hästarna var redan inne så det var bara att plocka utoch bbörja göra iordning. Jag erkänner villigt att jag bara ville ge dem varsin morot och åka hem men tog tag i mig själv och gav Micha ett pass. Hästen gick väldigt bra. Mjuk och avslappnad. Härligt. Nilmar fick vila då han gått lite hårdare i 3 dagar. Han såg dock inte så nöjd ut men en morot gjorde honom lite gladare.
Kom hem vid halv 10 och lite våfflor fick avsluta kvällen. Tyckte faktiskt att jag var värd detta. 3 smaskiga våfflor med grädde och sylt. Blodsockret har skött sig hela dagen.
Imorgon ska jag ta tag i sjukhuset igen. Var hos optikern och kollade trycket imorgon ska jag återkoppla till KSS. Känns rätt ok ändå. Jag är härligt trött i kroppen ikväll. Inte det här sjuka trötta utan idag mer normalt. Jobb, träning. Ja idag har jag varit som en normal människa. Kan det vara på rätt väg tro?
Kommentera inlägget här: