Diabetikern

Precis som alla andra

Fullspäckad helg.

Kategori: Allmänt

Helt utan djur vilket känns lite märkligt.

Började med lite partaj ute i Saleby fortsatt in mot Lidköping,

Länge sen man skrattade och skämdes så mycket på en och samma gång *s*

Kände mig som värsta raggarbruden omkringåkandes i en stor van med folk som hängde ut. Jag gömde mig i baksätet ha ha

Stämningen var på topp.

Natten fortsatte sedan i trollhättan och på lördagen var det lite shopping (eller mestadels ögonshopping för min del) i göteborg och Ikea. Dagen avslutades på Liseberg och min vinst i 5-kamp (har en nyckelring som bevis *s*)



Idag har det varit en väldigt lugn dag. sov fram tills halv 10. Helt underbart!

Var hemma vid halv 2  och städat lite, tagit en längre ridtur med hästarna i skogen samt hjälpt Magnus såga lite ved.

Ikväll ska helgen avslutas med ett avsnitt av Dexter i soffan med hundarna och bara slappa.

Det enda som hade kunnat göra helgen lite roligare hade varit en frisk häst vid namn Micha och tävling i Mariestad eller någon annanstans. Men för närvarande får jag sikta in mig på en liten Pay and Jump med Sixten istället. Micha ska inte hoppa något högre än 1m i dagsläget.

Saknar träningen och tävlingen något enormt men vad ska man göra?

Sixten är inte i närheten av att klara av en Johan Träning eller jo klara av men om vi ska få ut någonting utav det så måste hon bli starkare och orka. Vi jobbar på med våra serier här hemma. studs, 5½, bommar. små kryss, galoppfattningar från skritt. Långamt men säkert går det.

Jag är bara frustrerad över att jag inte kan komma iväg med Micha.

Micha tycker dessutom att det börjar bli fruktansvärt tråkigt hemma på vår ridbana och i våra skogar. Hon behöver komma iväg och hitta på något. Det gör vi nog båda 2.

Nej nu säger min hund till mig att jag ska gå och sätta mig i soffan. (egentligen vill hon att jag ska gå och lägga mig men jag tänker inte lyssna)

Imorgon är det raka vägen till jobbet igen.

Suck... några dagars mer ledighet skulle inte skada

Kommentera inlägget här: