Diabetikern

Precis som alla andra

50 mil och 7h i bilen

Kategori: Allmänt

Blev det igår. Åkte vid lite över 12 var hemma lite över 7. Stannade och tankade på vägen ner, stannade ocgh åt på vägen hem och sådär en 10-15 min kollandes på hästar.

Och nej. Det blev ingen knappa 150 hög travarkorsning med hem.

Lite irriterad är jag allt. Hade vi vetat från början att hästen var efter en travarhingst så hade vi aldrig åkt. Ja ja sånt som händer. Det kunde ha varit bra.

Bästa kommentaren när vi kom dit var ju iallafall. Ska vi gå in och skriva pappren eller vill ni se hästen först?

Jotack den lille parveln ville vi allt se först.

På ditvägen började det att snöa när vi värmade oss Mullsjö men det var väldigt lite när vi däremot var ute på e4 började det vräka ned med snö. Stora flingor och det blev till och med så att det låg kvar på bilen. Usch det var lite deprimerande.

På hemvägen när vi passerade Värnamo kom det ett trafikmeddelande om att vi skulle ta det försiktigt då det låg 4-6cm med snö på vägen.  Undrar jag vart den snön var. Vi såg ingenting. Kanske loite i skogsbrynet men några cm med snö det var det då rakt inte.

Idag är det dock ganska kallt och det kom faktiskt entingen väldigt lätt hagel eller lite snö i någon minut här. Kanon.... precis när jag ska ut och rida liksom. Självklart *s*

Ser fram emot morgondagen. Ska bara strosa runt och ta det lugnt.

Härligt

Faan... Nu snöar det ute.. Blä...

KOMMENTARER:

  • Ulle säger:
    2010-10-26 | 19:17:35
    Bloggadress: http://livetitun.blogg.se/

    Men gud... hur kan man "glömma" en sån viktig detalj?? Jag hade blivit skitarg om jag åkt så långt helt i onödan... Man upphör aldrig att förvånas.. =/

Kommentera inlägget här: