Diabetikern

Precis som alla andra

Kallt..

Kategori: Allmänt

Det drar kallt och jag har ont i magen. Knölen på foten börjar göra ont. Kan vara stor risk att jag får operera den men hur ska det då gå med hästen?

Fick täckena från exklusiv idag. De vart rikigt snygga och jäklar vilken kvalitet. Lemmy fick i blått och Micha i grönt. Tror Lemmy ska få ha på sig täcket twentyfour-seven. Då syns inte hans stora, stora mage *s*

Ska nu hämta mig en kopp te sätta mig framför tv:n och skriva lite brev. Har varit lite dålig på sistonde med det har inte riktigt hunnit (tagit mig tid) men nu måste jag.  Måste även börja planera in tävlingssäsongen och se vilka tävlingar man kan åka på samt vilka helger man jobbar. Kommer boka upp mig för en lååång tid framöver.

Eller så kanske jag borde lägga ner det jag älskar att hålla på med över allt annat? Bara drömma om det och bli fet genom att sitta hemma och glo på tv, städa och laga mat?

Kanske lika bra att göra mig av med min hund också? Jag menar hon tar ju också en massa tid och kräver skötsel?

Ofta får jag stressa när jag är i stallet vilket ger mig dåligt samvete över att inte hinna med hästen ordentligt.
Hur fan ska man få tiden att räcka till? eller få andra att förstå just hur viktigt det här är?

Finns en anledning till varför man inte har fler vänner utanför hästeriet. För mig är det en livsstil inte bara en hobby.  Inte något man kan stoppa undan när man tröttnat på det efter ett tag

Efter alla mina år med hästar har jag inte tröttnat. Visst det var väldigt kämpigt med Sunny som var så dålig. Allt vi gjorde för att hon skulle bli bättre utan resultat. Att varje dag se hur dåligt hästen mådde. Hur ont hon hade. Det skär i hjärtat på mig bara att tänka på det. Men inte tusan slutade man åka dit för det. Har man skaffat ett djur så har man även ett ansvar. Så enkelt är det.

Känns väldigt tungt att bara få stöd från min mor och hennes sambo gällande hästeriet. utan dem hade jag aldrig kommit såhär långt.
Jag är så lyckligt lottad att ha dem.
Ni är guldvärda tack.

Nu ska jag sätta lite fart. Orkar inte sitta i sådana här tankar.
Kommentera inlägget här: