Diabetikern

Precis som alla andra

Hej Världen

Kategori: Allmänt

Snart ett år sen jag uppdaterade här.
Vi gör om igen då. 2016 Innehöll
-Husköp med totalrenovering
-Nilmar min stora kärlek fick vandra vidare och betar nu på de evigt gröna ängarna. September 2016 efter nya fynd i bäckenet så gick det inte längre att göra något. Jag saknar honom något enormt. Denna stora fina vänliga hästen som alltid var med på allt
-Branschbyte. I maj lämnade jag Hotell & restaurang för gott. Jobbade på Lundsbrunns Kurort som i Nov 2015 blev ett asylboende. Jag lämnade det och gick vidare till Billingehus som säljare tänkte härligt. Nya spännande uppgifter mån-fre 9-17, Det höll inte direkt i sig så det alltid blev sjukt mycket mer timmar samt helt plötsligt helger och mycket mer kvällar sen restid på det.
Fick in en fot på världens bästa företag Aqua-Line Pipe Systems AB som säljare inom enskilt avlopp och mark/VA massor att lära sig och intressant. Jag lär mig något nytt varje dag sen kan jag erkänna att det är rätt skönt att inte gå runt i högklackat och bära konferensbord ha ha. Här är det varierande arbetsuppgifter och aldrig tråkigt. Älskar det. Bästa jag någonsin gjort!
- Billös. Lilla Håkan Bråkan orkade inte med mer(eller jag orkade inte lägga ner mer energi på lagning) så han fick vandra vidare till ett nytt liv i Jönköping. Vad jag vet så håller han än. Just nu leasar jag min sambos svärföräldrars bil. En liten grön clio modell äldre. Håkan Bråkan är knapps saknad då grönsaken håller samma standard och småkrånglar lite då och då.
- Ny häst. Ruggigt självsäkert sto efter Indoctro-Nimmerdor kom hem till mig efter att Nilmar gick vidare. Nytt projekt att hugga tag i och nu efter många om och men så börjar vi komma överens. Igår vart vi iväg på årets första hoppträning och ja det var länge sedan man satt på så små höjder men jädrar vad bra det gick. Visst många språng utan hinder blev det men i det stora hela.
 
Livet rullar på i 180 som vanligt. Tiden går åt till jobb, hästar, städa, renovera i just den ordningen. Diabetesen sköter sig någorlunda. Bytt ut min CGM mätare till Dexcom och det verkar fungera. Gillar inte riktigt att jag måste sätta sändaren på magen. Ska testa att sätta den på armen och se. Tydligen ska man kunna sätta den på bröstet också men det vete tusan om jag vill. Inatt råkade jag dra av sändaren och det gjorde ont. Kommer ihåg att jag i vrede slängde den på golvet vilket innebar att det tog mig 5 min extra på morgonen att leta rätt på den.
 
Kan någon ge mig lite mer timmar på dygnet? Gärna med solsken så jag hinner med allt jag vill göra. Hej hopp syns om ett år igen.
Kommentera inlägget här: