Diabetikern

Precis som alla andra

Jösses... Vart tar tiden vägen?

Kategori: Allmänt

Blev sjukskriven i slutet på januari. Kroppen har tagit för mycket stryk av all långvarig stress och taskiga värden. Vart helt sjukskriven april ut men valde att gå tillbaks på 50% i mitten på april. (man blir ju inte direkt rik av att gå hemma) Ska jobba 50% resten av sommaren. Hur det ska gå med tanke på driften känns osäkert men det löser sig nog.
Micha är i full gång. På söndag ska vi ge oss i kast med en terrängträning. Ska bli spännande. Jag har plockat fram min säkerhetsväst som jag köpte för 1 ½ år sen och jeezez... Så obekväm. Förstår nu att den bara kostade 150kr (begagnad men ändå) Problem att komma upp på hästen. Höll på att åka av innan jag ens kom upp men när man väl satt där så fungerade det. Boots (gummi) och gräsbrodd står redo. Ska bli spännande.
Nilmar har lyckats med konststycket att slå ett ben så att 3 små broskflisor kom loss. Han har nu vilat i snart 2 månader men svullnaden börjar gå ned. Han vantrivs dock av att bara gå i hagen och skrota. Slutat äta kraftfoder och tappat i hull. *suck*
En lite rolig nyhet är att vi har fått hem en ny liten B-ponny. Bettan. Lämnade tillbaks Mumin sorgligt som tusan och lånade lilla Bettan. Det har pipits och skrikits och sprungit. Otroligt pratig ponny Bettan. Men det verkar gå bra. Planen är att betäcka Polly och då har Isabelle något att rida på under tiden. Nej nu ska jag sätta fart och bege mig ut och rida Micha. Ska iväg till Jönköping vid lunch för att hämta upp en bil och köra på släp. Jippie.. eller inte. Trevlig vår
Kommentera inlägget här: