Diabetikern

Precis som alla andra

Rolig helg.

Kategori: Allmänt

Tävlingen i lördags... Tja vad kan man säga? Första klassen gick bra ett nesligt pet i grunden. Jag kände hur Micha spände sig över hinder nummer 2 så hinder nummer 3 vart hon lite flack och ouppmärksam på. Men i det stora hela så var jag jättenöjd. halvt om halvt förväntade mig att hon skulle gå omrking mer på bakbenen men vi skötte oss riktigt bra både jag och hästen.

I andra klassen 1,10 så vart Micha sjukt taggad och drog järnet inne på banan. Samma hinder som hon rev i 1m Hoppade hgon kanonfint på i andra klassen. Samma avstånd men istället för 6 normala galoppsprång tog jag och Micha 4 och så fint som hon hoppadse på den oxern då vart det bästa hon hoppade på hela banan *s*

På hinder nummer 6 relaterat avst¨ånd hamnade vi åt helskotta fel, Jag laddade för framåt och Micha hann inte med så jag fortsatte över hindret helt själv ha ha.

Fick även prova på att rida grannens häst Vega och hoppa lite. Nu blev det väldigt kort då jag vvar supertrött men jag var också cäldigt sugen på att testa henne så det tillfället ville jag inte missa.

Superskojig liten häst. Jag gillade henne skarpt.

Resten av lördagen tillbringades i lugn och ro med gott sällskap och god mat.

Skulle egentligen åkt iväg till bästaste Ann-Sofies 40-års fest men fick lågt blodsocker så jag kunde inte ta mig någonstans.

I dag tog jag en rejäl sovmorgon till halv 9 (och 20 i 9) innan man drog sig upp ur sängen och gav sig iväg ut till stallet.

Kula den krutgubben tog med mig på en tur ut. Både Vega och Micha är superbrunstiga och väldigt förtjusta i varandra så varje gång vi stod still så tog det ett tag innan vi fick våra hästar i rörelse igen.

Nu är det jag com hoppar in i duschen och säger godnatt för hela kroppen värker. Ska bli skönt att sova lite igen.

Imorgon är det en ny spännande vecka.

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: