Diabetikern

Precis som alla andra

Söndagkväll.

Kategori: Allmänt

Och för första gången på länge vill jag inte ha måndag morgon. Haft en bra helg annars. Hästar, hundar och fått mycket vila. Precis vad jag behövt. Det är väl ingen som missat att snön kommit heller , och med den kylan. Fifan vad jag fryser. Hoppas min bil startar imorgon det är det inge som vet. Den gillar ju inte heller kylan. Jag är så trött... så fruktansvärt trött. När ska järndroppet kicka in och ge mig lite energi? Fått ett tryck över mitt högra öga som jag måste ringa in och kolla upp imorgon. Kommer vid ansträngning. Jag hoppas ju bara på att det beror på värdena men lika bra att kolla upp. Synen på mitt högra öga är ju kasst i vilket fall men vill inte det ska bli helst svart. Just idag känns det dessutom lite motigt. Hästarna gick bra men trycket över ögat gjorde att jag inte orkade ta i lika mycket. Blir ganska lätt yr utav det också. Fick mycket gjort på hästryggen men det känns ändå som om ridandet blir lite halvdant. På väg i bilen därifrån höll jag på att somna flera gånger hade jag inte frysit så förbannat hade jag nog sovit hela vägen hem. Jag är 34 år fast med en kropp som en 84 årings. Tjoho vad kul. Idag har det känts. Idag har jag inte orkat ta tag i det. Idag har varit dagen då jag tycker synd om mig själv och bara är. Imorgon är en ny dag. Och eftersom jag måste börja med läkarsamtal så tar det emot. Vill egentligen bara komma iväg till jobbet. Jobba mina timmar åka och rida sen åka hem. Jag har för närvarande ingen ork eller lust att umgås eller pratat med någon. Internet räcker gott och väl. Jag orkar inte vara social och trevlig. Inte idag, Jag vill komma igång med min träning och tävling. Jag vill göra så mycket men tiden eller kroppen räcker inte riktigt till. Och det suger.. Men nu ska jag sluta tycka synd om mig själv och lyssna på tant Tuva som vill gå och lägga sig. Tant Tuva säger man inte emot i första taget. God natt
Kommentera inlägget här: