Diabetikern

Precis som alla andra

På rätt väg.

Kategori: Allmänt

Ja idag kom jag iväg till jobbet. *Jäj* Tog det lugnt för jag märkte att jag blev trött snabbt för minsta lilla. Kroppen är seg hjärnan likaså. Efter jobbet var det raka vägen till stallet. Regnade som tusan och hästarna slogs för att få komma in. De gillade inte att stå ute i regnrusket. Bestämde mig snabbt för att låta hästarna vila igen. Jag gillar det inte men om jag ska friskna till och kunna hålla igång bägge 2 måste jag bli bättre. Imorgon ska bägge få varsitt ordentligt pass på banan. På lördag böir det lite hoppning. Idag vart det bara lite kvalitetstid. Lite ompyssling och klapp.
Regnet fortsatte att vräka ned. När jag passerade Lundsbrunn övergick det till snö. Satan vad det snöade. E20 vart ruggigt jobbig att köra på. Fick stanna vid Coop och ta en paus. Blev illamående av att köra när det snöade så. Avtog efter en stund (passade på att inhandla lite cola) och jag kunde fortsätta hem. Kom hem halv åtta. Kom dock inte innanför dörren förrens tjugo över. ..... Pulsa runt i lera/snö och leta efter 2 små ponnysar som inte försyod vitsen med att komma in *morr* Nu sitter jag här i soffan. Sovande hundar och jag får kämpa för att hålla mig vaken..
Imorgon blir det en bättre, piggare dag med mer ork. Jag vill komma igång och träna ordentligt nu när jag äntligen har ridhus.
Kommentera inlägget här: