Diabetikern

Precis som alla andra

Ågren. ..

Kategori: Allmänt

Har varit utanför dörren 2 ggr idag. Första gången för att åka och ta in grannens hästsr. Lättare sagt än gjort. Fick ringa Magnus och be om hjälp. De var lite halvtokiga efter att en jägares hund tappat intresset för eftersök av ett vildsvin och tyckte hästarna var mycket mer intressanta. In kom de sen hem och vila. Åkte ut till stallet och tog in mina hästar. Pysslade om dem lite. Båda 2 ville bli sktiverade och det enda jag gjorde var att borsta på dem. Ågren som tusan. Dag nummer 2 de får vila. Det är inte ok. Jag gillar det inte. Imorgon struntar jag i hur trött man än är. De SKA aktiveras. Känner mig som en ruggigt dålig hästägare när de får vila. Något positivt är iallafall att Micha varvat ned rejält. Skönt. Snart dags att gå ut och natta småttingarna. Stallet är faktiskt lite tomt utan de stora hästarna. Snart sova. Vet att blodvärdet är åt skogen och det är till mestadels därför . Kom igen järnet. Hur lång tid ska det behöva ta?
Kommentera inlägget här: