Diabetikern

Precis som alla andra

Trött på mig själv. .

Kategori: Allmänt

Idag är jag redigt irriterad på mig själv. Startade dagen med att vara hemma från jobbet pga diabetesen. Slappade hela förmiddagen. Tog en promenad med hundarna. Inget mer. Efter lunch åkte jag ut till stallet. Ingen ridning. Jag vart för trött helt enkelt. Gav hästarna lite morötter för att döva mitt dåliga samvete för att de på grund av min lathet fick ofrivillig vila. Hade även bestämt mig för att stanna hemma på kvällen. Inte följa med på Afterwork. Kom hem och beslutade mig för att åka ända. Sitta hemma i soffan och glo på tv kan jag ju göra alla dagar i veckan ändå. Rotade fram lite snygga kläder som jag kände mig bekväm i. Fick till både håret och sminket. Lyckades trolla bort mina ständiga följeslagare. Påsar under ögonen. Kände mig rätt nöjd när jag satte mig i bilen och åkte. Sen gick det utför. Fick en så total självförtroendedipp. Sällskapet suveränt. God mat men min hjärna. .. Jag var längst i sällskapet även utan klackar. Nu hade jag en liten klack på skorna och jag kom på mig själv med att sacka ihop flera gånger istället för att sträcka på mig. Det enda jag kunde tänka på var hur kass jag var. Feta armar, fula naglar, för små ögon ja de tankebanorna. Jag gillar att träffa nytt folk. Idag blev jag bars irriterad och undrade varför man fick en blick. Får inte fult folk gå ut ockdå? Var min tanke. Jag har aldrig känt eller tänkt så innan. Varför i hela friden börja nu? Som tur var så var det okej för mina vänner att åka hem tidigt. Jag ville bara hem till djuren och min säng. Känner mig helt ur gängorna. Varför? Det jag kände ikväll är ju inte det minsta sant. Jag är INTE fet. Jag är INTE ful. Jag må inte vara modellsnygg men ful är jag banne mig inte. Visst blir jag trött på min kropp men det är på grund av dess sjukdomar.Inte på grund av utseendet. Nu kan jag inte somna heller. Hoppas att det här bara var en engångsgrej. Troligtvis gör att diabetesen har bråkat på nätterna det sista. Dålig sömn kan ju lätt få en ur form. Nu ska jag försöka ge sömnen en chans att infinna sig. Vad jag egentligen vill göra är att hämta min påse med osthjärtan och moffa tills jag mår illa. Självklart kommer jag inte att göra det men bara tanken på det. .. *mums*
Fina vännerna.

KOMMENTARER:

  • Alexander säger:
    2014-02-01 | 23:45:12

    Man kan inte vara på topp jämnt. Gillar din blogg. Ta hand om dig.
    Mvh A

Kommentera inlägget här: