Diabetikern

Precis som alla andra

Surt

Kategori: Allmänt

handlade ett par benskydd i julklapp till min brorsdotter. vart jätteglad, Hittade dem på nätet. 350 kr inkl. frakt. Beställde och väntade.... och väntade. Hörde av mig för att se så de skulle hinna fram till jul. Nu är butiken nerlagd och det går inte att få tag på dem över huvudtaget. *morr* Vet inte hur jag ska gå vidare nu. Men gå vidare med det ska jag för jag släpper det inte. Efter jobbet idag åker jag och kikar på stallplats. Kommer bli hos min hovslagare Terrence. Ska bli jädra fint med ridhus under dessa kalla vintermånaderna- Jan-feb-mars. Så alla som vill träffa mig ber jag att få återkomma i slutet av mars eller nåt. *s* Ser fram emot att kunna åka efter jobbet, Göra iordning hästarna och bara tända upp i ridhuset och kunna rida. Underbart. Snart jul också. Mina julkänslor är helt väck. Undrar när man ska få lite julstämning. jag har faktiskt försökt. Köpt nästan alla julklappar 2 kvar. En till jobbet och en till min far och hans sambo. Sedan är jag helt klar. Varit på julbord hjälpt till att pynta gran och luktat på massa glögg.... Men inget, Inget alls. Vill bara ha jul och nyår överstökad så fort som möjligt och återgå till vardagen. Köpt julklappar till mig själv så det skriker om det. Dyraste julen ever men om inte jag skämmer bort mig själv vem ska då göra det? Hästarna kommer bli grymt bortskämda och med tanke på hur mycket tid det kommer att ta de närmsta 3 månaderna kan det vara bra att man inte har några pengar över till annat. Hästarna är dock värt varenda krona jag lägger på dem. Livskvalitet. Hur sjukt tråkigt det än är så piggar hästarna alltid upp och inget slår känslan när man efter ridpasset får pyssla om hästen lite och bara få vara.
Kommentera inlägget här: