Diabetikern

Precis som alla andra

Uj, uj

Kategori: Allmänt

vad dålig jag är öå att uppdatera min blogg.

Lilly har valpat nu iallafall. En stor kull blev det. Den största kullen uppfödaren fått innan var på 5 stycken. lilly klämde ut hela 7 st valpar. 3 tikar och 4 hanar. Inte undra på att hon var stor stackaren.



Känns konstigt att bara ha Tuva hemma nu. Man vänjer sig fort. Nu behöver man inte ha stenkoll på vart man lägger glasögonen. Står det någon mat framme? Vart är hunden och har vi ställt undan sophinken? *s*

Men hon är saknad. Måtte tiden gå fort så att hon kommer tillbaks snart. Lilla pumpan..

Måste åka och hälsa på henne snart också. Så vi får se hur fina hennes valpar är och hinna bli kära i dem allihop *s*

Annars flyter allt på. Kallt , kallt och kallt är det. Vet inte hur jag ska överleva den här vintern. Har flera vantar men fixar inte kylan med mina händer ändå.

Varje gång jag är ute så får jag flera gånger gå in och värma mina händer på elementet innnan jag kan gå ut igen vilket är lite störande.

Vintern är oerhört vacker men ack så kall. Inte kan det nöja sig med några minusgrader utan oftast är det mer än 10 minus och det kan kvitta.







Kite kul är att man fått lite ridsällskap ibland. Fast Micha är den som drar fördelen utav det mest i hagen. Få sällskap av en stor häst och få utlopp för lite energi.

Det busas en del i hagarna här nu. Oftast är det väldigt lugnt men ibland får Mysan för sig att gå ut och då blir de större helt till sig *s*


Idag var vi ute jag och min mor och galopperade lite i snön. Kallt men helt underbart. Pigga glada spralliga hästar. Micha skötte sig under mammas styrning, vilket var tur *s*



Har gett Micha lite vintervila nu då det är så kallt och just under jul och nyår. Ingen ide att försöka sig på att hålla igång. Dessutom är Audin fortfarande kaputt så jag kommer ingenstans.

Nej nu ska jag gå ner och slå in de sista julklapparna (även de förstå då jag inte slagit in någon än) Lite surt att den ena julklappen gick sönder när jag hade kommit hem. Ska försöka fixa en ny men tror inte jag hinner det med jobb, ridning, skoning nu innan jul. Får försöka hitta på något annat.

Var iallafall uppe på Skara Hästsport och la undan min julklapp/födelsedagspresent. En ny gramantygel då jag slarvat bort min andra.

Dags att proppa i sig en till alvedon och hoppas förkylningen går över snabbt.

Jag vill kunna äta julmat.

KOMMENTARER:

  • Albin Loán säger:
    2011-02-11 | 13:08:54
    Bloggadress: http://www.finest.se/albinloan

    Fin bild.



    Jag tycker hästar är underliga djur alltså, men fascinerande dock.



    Sist jag red var på ett fullblod som är 173 centimeters galopphäst.



    Vi började "sakta" och mitt X sa att detta är en lite ivrig galopphäst som sticker om jag släpper tyglarna, så att jag fick hålla bestämt, inte hårt i tyglarna.



    Jag är allergisk och började nysa och vad händer? Jag tappar båda tyglarna och hästjävlen började galoppera givetvis och jag håller på att trilla av men den fortsätter. Den springer och springer och jag tror jag skall dö och håller om halsen/manen på hästen samt i sadeln i ungefär en minut då hästen slutar galoppera och är helt svettig, jag också. Hjärtat gick i 180 alltså.



    Bakom mig efter ett tag kommer mitt x ridande och skrattandes. Hon hade kissat på sig för hon tyckte det såg så jävla roligt ut.. mmm. Fifan!



    Krams

    Albin Loán

    -----

    P.S. Hoppas du diggar min musik D.S.

    Albin Loán @ Spotify eller på Youtube

Kommentera inlägget här: