Diabetikern

Precis som alla andra

Fasen också.

Kategori: Allmänt

Igår på min lediga dag tog jag en rejäl sovmorgon. Förkylningen bråkar med mig än men tänkte ändå rida båda hästarna i järligt dagdljus. Tji fick jag. Micha är halt. Rejält också. Vägradr ställa ner höger bak. Tog in henne och hick igenom hrnne från topp till tå. Hittade ingenting. Misstänker att det kan ha varit en liten sten som kilat sig fast och tryckt helt fel. För när jag gjort rent allt så ställde hon ner hoven och tog stöd. Tog en liten promenad senare och hon gick lättare. Tänkte inte mer på det Magnus släppte ut dem i hagen på morgonen som vanligt. Idag är hon rekält varm på hoven och lite gallig. Jag har lagt jofopaxomslag (vilket jag min dumma nöt borde gjort igår) och ringt hovis. Han kommer imorgon förmiddag. Hoppas, hoppas att det inte är en hovböld utan bara ett blåmärke. Lilla hästen. Inte gå och ha ont sådär.
Nilmar gick riktigt bra iallafall. Körde en liten studserie i båda varven och mjälkdyran kom snabbt men han hoppade riktigt väl.
Fina grabben Nu ska jag sätta mig och göra det jag kan bäst. Sitta i soffan med lilla tant Tuva och inte höra mågot. Jeckla dag alltså
Kommentera inlägget här: