Diabetikern

Precis som alla andra

Kämpa..

Kategori: Allmänt

Idag har jag fått kämpa med humöret.
 
Dagen började bra bara för att inse att den extra kvarten jag hade till godo blev istället 40 min försent...
 
Kom till arbetet fick vända åka hem och hämta insulin/testgrejjor. Hejja vad roligt *not*
 
Sedan har dagen varit såhär hela tiden. Det händer något roligt för att sedan dra undan fötterna under mattan på mig. Så ja.. idaghar jag fått kämpa för att inte bli arg/irriterad.
 
Tur man har bra arbetskollegor. De höjer humöret vare sig man vill eller inte. *s*
 
Igår kunde jag dessutom inte låta bli. Inköp av nytt fräsigt shabrak... och en mössa... och ett par handskar. Dumma Skara Hästsport som har så fina grejer.
 
Nilmar gillade shabraket skarpt. Så pass att det vart lite bocksprång på banan igår. Vart ju lite sent så det hade börjat skymma och för Nilmars del så vart det väldigt mycket spännande att vara ute helt själv när mörkret smyger sig på.
 
In och äta sen ut för att jobba nästa häst.
 
Det vart motigt. Tända belysningen på ridbanan. Måste såga ner lite grenar så att belysningen blir rätt också. Mitt under passet började det dessutom regna. Det var en mycket nöjd häst som fick komma in till stallet igen.
 
Kom in i värmen igen 20 över 9.
 
Hur hinner alla med? Jag hinner precis med att jobba och sen hästeriet. 
 
Sen klagar de som inte har något jobb på att de har för lite tid, Tjena, Lycka till när ni väl får jobb sen (om ni får jobb) med att balansera tiden.
 
Prioritering, prioritering, prioritering.. Just nu är prio ett hästar och jobb. iallafall för mig men ser ändå fram något grymt mot helgen.
 
För då är man leeeedig och ska få umgås med folk! Tjoho!
 
 
Kommentera inlägget här: