Diabetikern

Precis som alla andra

Ångest och surt...

Kategori: Allmänt

Jag är i fullt krig med mitt blodsocker för tillfället.

Får ångest för att jag är megatrött och vill sova men vågar inte. Sur för att jag inte får sova.. än...

Har ägnat denna långfredag till att pyssla inomhus med tanke på snön, envis som man är dock så var man ju tvungen att dra med sig 3 småsura hundar ut i skogen och plocka ris. Lilly uppskattade det inte *s*

Hästarna fick komma in tidigt också. Såg ingen mening med att ens försöka sig på en ridtur med tanke på vädret. Micha och Mysan ville in och torka till från allt regn och sedan snö.

Anmäld till första tävlingen för iår iallafall. Ska bli grymt skoj. Får vi se om jag sitter kvar. Träningen för Magnus Österlund i tisdags givk sådär. Eller tja den gick bra jag vill bara så mycket mer men allt kan ju inte ske med en gång. Någon gång ska väl också jag inse detta. (hoppas jag)

Katterna är iallafall glada för att jag är uppe. Istället för att bli utslängad innan läggdags kan de välja själva när de vill ut. Pixie kommer vilja ut om ca 1h. Hon brukar väcka mig runt 03:00 och påkalla att hon vill gå ut för nu har hon vilat färdigt.

Lilla duktiga katten.

Tiuva fick lite egentid idag också iväg från de jobbiga basenjisarna. Hon fick vara med när jag handlade och åka i bilen inget mer än så men hon vart supernöjd. ha ha

Just nu har hon dock gått och lagt sig och tycker jag är megadum som inte följer hennes exempel. Lilla söta hunden.

Nej om man ska gå och kolla till denna bergochdalbana till blodsockerkurva och se om man vågar sova en timme eller två.

Just nu ligger inte diabetes på min tio-i-topplista!!


KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: