Diabetikern

Precis som alla andra

Morgonstund har guld i mun..

Kategori: Allmänt

sägs det men jag vete tusan..

Uppe alldeles för tidigt (för min smak) Ut med hästar, ut med hundar på en cykeltur, fixa iordning sig själv så man ser presentabel ut. (mycket svårt jobb och tar dubbelt så lång tid som att rasta alla djur *s*)

På plats med 10 minuter tillgodo. Igår var jag bara 20 min för tidig så det börjar närma sig *s*

Funderar på hur jag ska lösa det när jag kommer hem. Hur man ska hinna med allt. Mocka, rida 2 hästar, laga mat + hinna äta, rasta hundarna rejält, städa... Sen hinna slappna av och kunna somna i tid också.
Gav mig den på att jag skulle vara i säng vid 22 igår. Visst 22:05 låg jag i sängen men sova? Glöm det.

De enda som sov gott var hundarna.

Sen har jag sjukt mycket kantareller att rensa igen. Förstår inte hur det kan bli så mycket? Tycker inte vi plockar sådär jättemycket men redan har det börjat fylla på i frysen. *s* Ska väl inte klaga, kantareller är ju grymt gott.

Synd bara att det ska vara så ofantligt mycket mygg i skogarna. Hör ingenting när man går av vägen och in i skogen förutom surret från myggorna.

Sista promenaden med hundarna igår var jag invirad från topp till tå men lyckades få ytterligare 2 myggbett *morr*

Nej nu är det dags för mig att sätta fart igen.  Har lite att pyssla med innan jag får hem och sätta ännu mer fart.

Kommentera inlägget här: