Diabetikern

Precis som alla andra

Imorgon bär det av...

Kategori: Allmänt

Ner till Mölndals sjukhus igen.

dags för höger öga.

jag kan lätt erkänna att jag är lite nervös. Synen är inte helt återställd än men nästan. Fortfarande ljuskänslig och blir lite groggy när det är mörkt ute och man blir bländad. Samma om jag suttit vid datorn lite för länge.

Jag är mest rädd för att även den här operationen inte kommer bli lyckad. Jag menar första på vänster var ju ingen hit direkt sen åtföljt av ett sår på hornhinnan som gjorde jävulusiskt ont....

Men men.. antar att det bara är att hålla modet uppe. Har laddat min ryggsäck med min otroligt fina (not) portabla cd-spelare samt en rolig ljudbok ( Marian Keyes) Borde bli lite lättare.

Borde packa mer men orkar inte just nu.

Hoppas jag blir utskribven och inte mår alltför dåligt på torsdag. Det är julbord och lite partaj på jobbet och det skulle vara kul att vara med på. Spa delen skippar jag dock.

Vem vill slänga på sig en bikini och spaa efter ett julbord? Nej tack.

Var på julfest i fredags och det var väldigt roligt. Jag blev glad över att min janssons faktiskt blev riktigt god och att det inte bara var jag som tyckte det ha ha

Fick en underbar rolig och fulfin julklapp av Mats. Har spanat på denna gris länge men nu ör den min! Muahahahaha! Jag har redan matat den med 7kr.



Den är bara så fruktansvärt rolig! Jag är superglad.

Tack Mats!



tack även för en rolig/underhällande kväll

         


Jag var ganska trött på lördagen och snöandet gjorde mig inte på bättre humör. Micha var på topp och jag tog med henne och lille Fille ut på en tur. Tänkte att snart har det ju gått 14 dagar sen förra operationen så lite kunde jag ju galoppera. Herre jäklar vad jag fick slita. Micha tyckte det var svinroligt och Fille som inte brukar ha några problem att följa med fick springa för glatta livet för att inte halka för långt efter.

Jag var helt slut men jag hade en väldigt lycklig häst och en lika glad men trött hund när man kom tillbaks till stallet.

I söndags tog jag en riktigt långtur och trots snön och minusgraderna vart jag på rikigt bra humör. Kunde galoppera utan att hålla i ig för glatta livet och det tysta ljudet av hovslag mot snön är helt underbart. Bara att rulla på. Mycket skritt blev det men istället för att ta trav så tog vi galopp som både jag och hästen har mer nytta och njyter av.

Idag blev det en kort, kort tur. Lite galopp i skymningen hanns med men det var inte mycket. Nu blir det vila igen. Stackars lilla häst får inte göra annat än vila och vila.

Lilla mysan har iallafall börjat g¨å ner i vikt så där är vi på rätt väg.

Nej om man ska gå ner och börja packa samt ge hästarna en sista kvällsmatning. Taxin är här 06:25 imorgon bitti.
Jag kan sätta pengar på att de kommer ringa och fråga om vägen ha ha

Lite fint med snö är det allt men inte mer nu.

Kommentera inlägget här: