Diabetikern

Precis som alla andra

Frustrerande och motigt

Kategori: Allmänt

Ja så känns det nu.

Operationen gick bra. Mådde sämre av narkosen än jag gjort tidigare men men. Det värsta var att det såg lite värre ut på höger än vad de trodde från början.
Vilket innebär att de fick lägga in olja i ögat för att lugna blödningen. Fick en ny tid för kontroll den 24 januari ser det bra ut så opererar de dagen efter och tar bort oljan så ska det väl äntligen vara slut på skiten annars blir det till att vänta ett tag till.

Det värsta är att jag ser inget på höger. Jag är ljuskänslig som satan på bägge ögonene. De är röda och jag har så mycket ögondroppar så jag knappt vet vad jag droppar i ögonen...

4 ggr om dagenb är det kortison i båda ögonen..... eftersom vänster inte läkt färdigt.
2 extra droppar i höger på kvällen
1 extra droppe på morgonen också i höger

Salva 3 ggr om dagen + vid behov i höger
Salva i vänster vid behov 1-2 ggr om dagenb.

Kan bara ge salvan i vänster precis innan läggdags. Hur ska man annars kunna se något?

Trycket blir högre och allt med operationen har satt mitt blodsocker i svajning. Behöver en högre dos vilket gör att man blir tröttare.

ja den här gången känner jag av den här j*kla skitoperationen. Jag är inte glad.

Julen har varit lugn och skön iallafall. Mamma red Micha lite på banan på juldagen. Om en vecka (eller iallafall om 4 dagar) så kommer hon att startas igång ordentligt vare sig jag ser eller ej.

GAAaaaaaaaaaaaaHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!

Blir tokig! Nu ska jag ta ut den odrägliga (Fille) och natta hästarna om jag kan treva mig fram i mörkret.



Liten mamma som fuskar med att snika ut på ridbanan innan den riktiga avfarten ha ha

KOMMENTARER:

  • Rebecca Hillman säger:
    2011-12-27 | 23:30:37

    Hej Clara !

    Visste inte att du hade en blogg, vad kul :)

    Har förstått att du haft jättekämpigt med ögonen och din diabetes på sista tiden. Måste vart jättejobbigt :( Får hoppas att operationen lyckats hjälpa dig. Vill iaf bara hälsa från mig och mamma att du ska krya på dig och fortsätta kämpa på ! Ge inte upp !



    Kramar från Rebecca

Kommentera inlägget här: