Diabetikern

Precis som alla andra

Våren har kommit!!

Kategori: Allmänt

Ja för idag trots hot om regn gick jag ut i stallet i enbart tröja (ok byxor och annat men UTAN jacka!) och frös inte.

U N D E R B A R T !

Micha är fortfarande gallig på ena bak. Kommer lite värme ifrån det- Får ringa på måndag och se om vi ska lägga på en behandling till eller hur vi ska göra. Under tiden så är det lindade ben i hagen som gäller.

Inser dock att jag fortfarande är ganska värdelös att linda. Det sitter men snyggt blir det inte. Har aldrig kunnat linda med fleece lindor. Får det aldrig snyggt, men vad tusan. Vem ser det på hästen ute i hagen? De sitter kvar och skyddar det är huvudsaken.

Tog sovmorgon idag. Hästarna kom inte ut förrens 8. Helt underbart att få sova så länge. Känner mig riktigt utvilad. Vilket är bra då jag ska ut och rida lite samt longera den lilla innan jobbet.

Negativt med den här dagen är dock min häl. Den gör ont helt utan anledning och det gillas inte. Kommer stå på den ganska mycket idag så smärta uppskattas inte.

Det ser väldigt grått ut ute men det är härligt. Dags att gå ut och sätta fart så man får lite gjort.

Snön är nästan helt borta ligger några små envisa högar kvar men de sjunger på sista versen.

Livet känns rätt härligt ibland.


Lille Fille växer så det knakar.

Kommentera inlägget här: