Diabetikern

Precis som alla andra

Gick runt och var glad...

Kategori: Allmänt

Men tji fick jag.

Har haft en helt underbar helg med att vara ledig från jobbet, massor av sol, ridning, promenader med hundarna, umgåtts med vänner, fixat hagar. Ja jag har verkligen utnyttjat helgen fullt ut.

Tog en långtur med grannen i söndags. Pigga glada hästar, trrevligt sällskap och solsken kunde inte bli bättre.

Idag lastade vi Micha på transporten drog iväg till träningen. Pratade lite med Johan om att jag tyckt Micha varit lite "knackig" de senaste gångerna och bad honom hålla ett öga och se om han kunde se något.

Träningen började kanon. Första utomhusträningen och det tog inte många minuter innan Micha var precis som vanligt och jobbade på mjuk och smidig.

Kände emot ena hindret att hon halkade till lite lätt men tog hindret fint ändå.  Sen sket det sig. Hon var halt. Tror det kommer från höger bak där hon är behandlad för sin galla som inte riktigt vill släppa. Så nu blir det till att ringa vetrinären imorgon. Suck

Skoj, verkligen.

varje gång vi börjar komma igång så är det något sånt här. Vi varierar lite ena dagen är det hästen ena dagen är det jag.

Ska kanske börja med hundträning istället. Har ju iallafall en liten svart hund som gillar att jobba lite.

Det här känns riktigt pissigt. Mitt glada humör är som bortblåst och jag är orolig för hästen.

Det här suger stenhårt..


Tur det finns lite vårkänslor när man gick Sörboleden i söndags...






Kommentera inlägget här: