Diabetikern

Precis som alla andra

Jag orkar inte..

Kategori: Allmänt

Vara social och trevlig.

ikväll blir det till att tvätta, ta en långpromenad med hundarna (trots att de fått bra motion idag) fixa sadelkammaren, ringa lite samtal gällande häst och planera lite mer.

Klockan är redan halv 19:45 så jag borde sätta fart men det var så skönt att få sitta lite.

Har hunnit med mycket idag ändå men det känns inte tillräckligt.

Gjorde ett extra litet styrkepass idag och bar bort alla hinderstöd och bommar från ridbanan. En del fick jag spetta loss för att de fryst fast i backen och självklart var det de som är i lite sämre skick som frusit fast.  Varför är jag inte dressyryttare istället? Hade det här inte varit några problem *s*

Tog sin lilla tid men nu är allt borta så grannen kan komma med traktorn och ta ett varv. Tur man har snälla grannar.

Var även iväg till hästtandläkaren idag med Micha. Har känt att hon nypit tag i bettet ett tag, speciellt på höger sida. Så jag har jagat min tränare/tandläkare det sista och idag så fick jag äntligen tid. Det var väldigt behövligt då hon hade lite hakar och var vass så han fick raspa ned.

Huga vad det låter när man raspar tänder. Det gör ju ont i mina när jag hör det där ljudet. Brrr.

Annars rullar livet på. Kallare och kallare blir det. Fifan. Vill inte. Kan vi inte bara hoppa över vintern och gå direkt till sommaren? fast utan alla dessa jäkla insekter?

Skulle fungera för mig.

Måste hinna upp till min lilla farmor i veckan. Hon kämpar på. Inte långt kvar nu hoppas hon finns hos oss över jul iallafall =(







Saknaden kommer att vara enorm....

Nog om det nu. Inte tänka i de banorna. Får ta vara på den tid som finns kvar.

Helgen var ganska lugn och soft. Var ute på bowlinghallen med Jill och Jessica. Fick det konstaterat återigen att jag är verkligen kass på att bowla. 3 naglar rök och jag fick ont i ett knä men inte blev mitt bowlande bättre för det. Kom sist... Usch... Nykter och kom sist... Hatar att förlora så varför spelade jag från första början?

Lördagen tillbringades hemma hos Jill i lugn och ro kikandes på film. Såg en riktigt gammal film som till och med jag kunde tänka mig att se igen. Black jack. Är inte så förtjust i svenska filmer men en del går an. Speciellt om man är i rätt sällskap också.

Det går trögt med hästletandet också. Finns massor av hästar ute nu men ingen som verkar passa oss.

Har varit iväg och kikat på en del och de som vi tycker är intressanta har blivit sålda osv. Trist.

Åååhh jag vill att det ska vara lördag. På lördag far vi upp till da big city.. Stockholm!

Nej Clara nu har du suttit länge nog utan att göra något vettigt. Dags att tvinga ut dogsen för en promenad. Usch vad mycket frisk luft man får i sig när man håller på såhär. Kan ju nästan tro att jag är hurtig *s*

Kommentera inlägget här: