Diabetikern

Precis som alla andra

Det kunde gjort ont..

Kategori: Allmänt

Men det verkar som om jag klarat mig.

Lyckades med bedriften att åka av idag. Rejält också men hey vi kom ju över hindret iallafall *s*

Men det var väl på tiden att jag åkte av. Tror det var minst 2 år sen sist som jag åkte av så nu kan det dröja 2 år till tycker jag.
Tydligen kommer jag ihåg tekniken med att falla av efter Jessicas unghäst Preila så jag slog mig inte alls. Som min tränare sa -Attans nu får du hem och tvätta ridbyxorna ha ha

Träningen idag var riktigt bra. Känns som om allt är på rätt håll. Jag orkar mer. Styrkan kommer sakta men säkert och foten läker på bra. Ska tillbaks till KSS i Skövde på torsdag och kolla upp det men så här litet har det inte varit på länge.
Jag är dock duktig och går runt i mina asfula sandaler så fort jag är inne. De nya kängorna ute och har lagt ett par gamla sulor (som jag klippt ut) i ridskorna för att få bort trycket på såret och jag tror det har hjälpt.

Var ju även och tävlade i Lördags i Lidköping. Gick faktiskt riktig bra. I första klassen 1,10 var jag dubbelnolla men utanför placering (räknade inte med det ändå) Tappade stigbygeln över ett hinder i omhoppningen och tänkte lägga en volt för att få tag på den men sen kände jag Äh vad fasen det är ju bara 1,10 det kan hon ju travhoppa så in i kombinationen iallafall och det gick bra. Tappade lite balans över det sista så jag blev framåtlutad på vänster sida av Micha på väg ut och Morsan får för sig att jag har värsta blodsockerkänningen och rusar för fullt ut med en flaska saft. Såg ganska roligt ut med tanke på hennes knä. Lilla halta mamma.


Annars har det varit ganska lugna dagar. Idag var solen framme och man rikigt kände vårens marsch framåt. Underbart.
Lilly och Tuva fick dock sina täcken på det sista då det blev lite väl kallt av att ha sprungit omkring i det blöta.
Inte lätt att vara liten.
Tuva är så raggig nu att man knappt kan se att det är en hund. Det kliar i fingrarna på mig att dra fram trimmern men det är fortfarande lite för kallt.




Att ligga på en filt utanför stallet i solen och gnaga på ett ben det är grejjer det.

Har också kommit på varför mina blommor dör i vardagsrumsfönstret. Trodde det var solen som brände sönder dem men icke.  Boven heter Lilly.
Hittade henne i fönstret häromdagen tuggandes på blommorna. Normalt? Nej inte riktigt ha ha



Lilly börjar komma upp i lite kondition nu. Sist hon var med ute på en tur till häst så hade hon massor av energi kvar när hon kom hem för att leka. trots att jag galopperat och släpte på Micha lite så hon fick sträcka ut vilket Lilly (och Micha) älskade 
Lite skoj är det att jag får bättre kontakt med Lilly när jag sitter på hästryggen än när jag står på backen. Så nu blir det mycket träning till häst ha ha

Ska erkänna att jag mått lite sådär på sistonde. Humöret har varit lite upp och ned. Har känt mig lite nedstämd och ensam.

Men nu kan det bara bli bättre. Har en fullspäckad påsk framför mig med goda vänner och en massa skoj att göra. Hästen är igång och en del annat har löst sig.

Fortsätter det i den här takten kommer jag må för jävla bra om ett tag. Kanske t.o.m så bra att jag blir odräglig? Ha ha.

Tycker lite synd om Sune och Frasse som får stå ut med Lilly. Jag har aldrig sett Sune utröttad på lek förrens han träffade på Lilly vill säga, och fler möten lär det bli ha ha

 Frasse, Lillys favorit  Och Sune som får duga när Frasse inte vill

Sen kan jag säga att jag är sååååå glad över att inte ha en skimmel. Så mycket jobb Ann-Louise får lägga ner inför en tävling. Jag har haft skimmel men på något sätt så förtränger man allt jobb med pissfläckar...

Pompe innan utsläpp..



Pompes favoritsyssla i hagen och resultate efter...

 



Jäj.. eller inte *s* Tur att mina hästar aldrig rullar sig *s*

Vägarna ute hos mamma är hemska, Har aldrig varit med om sådana här hålor i takt med tjällossningen. Lancome sjönk ner några gånger sist vi var ute, Micha sjönk ner med en bakhov. Ca 20-30 cm djupt. Var tvungen att stanna och ta kort på ett utav de tre stora hålen mitt i körbanan ute hos mamsen.



De här stora hålen är ju ok för dem ser man och kan undvika både i bil och till häst men de där hoven bara försvinner ner i. Huva vad otäckt.

Nej nu är klockan mycket och jag ska gå och lägga mig. Är bra trött. Ska upp tidigt och hinna mocka och motionera hästar, hundar och mig själv innan jag ska till Lidköping. Vill gärna hinna tända i pannan och duscha också. På kvällen blir det att åka till Grevagården för att kika lite på deras löshoppning. Jessica har med sin fina häst Hedda och det var ett tag sen jag såg henne, ska bli kul.

Hoppas mina nya glasögon och linser kommer snart. Ska bli så kul att få nya bågar då mina gamla bågar först blev spräckta vid ett öga så glaset ramlade ut. Lagade det med lim men efter ca 1 vecka fick Lilly tag i dem... Nu går det knappt att se att det är glasögon ha ha.

Jösses.. 2 par ridbyxor är hon skyldig mig också hundskrället. 2 par har hon tuggat sönder. Det och en massa små plastgrejjer här och där. Hon får börja göra som Tuva hitta en fin pinne att gnaga på.

Nej sängen var det ja.

Klockan är ju halv ett på natten. Gonatt

Kommentera inlägget här: