Diabetikern

Precis som alla andra

Vilka dagar..

Kategori: Allmänt

Det har varit fullt ös här det senaste vilket har varit otroligt skoj. Men mammas hus känns nu ganska tomt.

I söndags började det droppa in folk här. Som mest var vi 16 personer. Har skrattat så att jag fått kramp flera gånger och kippat efter luft.

Har haft en del av släkten från Stockholm här i några dagar.  Träffar dem alldeles för sällan.



Här kör vi en omgång av Taboo. Den duktigaste av oss var nog Melina på 12 år. Hon var grymt snabb i tanken.
Vi hade riktigt tur med vädret också, vet inte hur vi hade fått plats inne i köket annars. *s*

I Helgen var det ju även stochampionatet. Många mixade känslor. Dagen ute på travet var skitskoj, Hos Anne var det kanontrevligt med grillning och allmänt tjötande men kvällen sen...



Campingen på travet var i min mening katastrof. Droppen kom när live bandet körde en cover på Purple Rain.. countryversion. Jag, A-L och majsan packade in oss i min lilla bil och skulle åka in till Skara istället när 3 andra också ville med. Hur 4 personer fick plats i baksätet i min lilla bil är över min förmåga. Det var dock bland det roligaste på kvällen. Ha ha

Tja man kan ju inte vara på topp jämnt.

Men det tog vi igen på Tisdaxklubben i Lidköping. Det var riktigt roligt. Dansade loss som hejsan och mina fötter gav ingen protest alls.Weho! Det blir till att hålla sig till de högklackade skorna. Så i vinter kommer ni se mig i sandaler med hög klack *s*
Sa farväl till mina andra pumps.. Det tog fasen emot att ge bort dem. Men sen jag fick såret så har foten breddat sig lite även om det läkt vilket innebär att skorna gör ont så fort jag fått i foten och det går ju inte. Så Sofie får slita dem med hälsan. Hon blev kanonglad för dem och jag sörjer dem.



Mega trött... fast med snygg klänning iallafall *s*

Kom inte i säng förrens vid 4 i tisdags. Var bra sliten dagen efter men upp och ut och hålla en liten "lektion" för grannens barn. De hoppade som hejsan, hela 40cm de var så duktiga så. Ja jag är lite stolt trots att det inte är direkt min förtjänst utan Karins men det är kul att vara med och hjälpa till.

Snabbt ombygge av banan sen tog jag ut Micha och hoppade lite. Ville få några språng innan jag ska iväg på lördag. Hon kändes så fin och det var så roligt att hoppa. Härligt.

Åt Maries underbara maträtt till lunch (med andra ord rester från gårdagen) Sen var det dags att åka iväg med A-L och kika på hund. Så vid halv ett drog vi iväg.

Kan konstatera att valpar är totalt livsfarliga... Jag ville ha allihop. Gillar inte pappilon hundar (utseendemässigt) men kunde jag stå emot dessa små valpar? Nej jag ville bara stoppa en i varje ficka och smita därifrån ha ha

Fast nu ska det börja sparas till nästa hund. Det kommer bli en Pincher. Har alltid gillat dem och nu när jag fick träffa så många kände jag bara att jupp. Det är rasen för mig fast då ska jag bara ha en hund så det ligger måååånga år framåt i tiden. Jag har nämligen bestämt att Tuva minsann ska bli 30 år gammal innan hon lämnar mig.

Men A-L har nu en underbar liten brun Pinchervalp hemma hos sig vid namn El Paso



Så fin så.

Sen hur kan man motstå de här? Fick verkligen bita mig i tungan för att inte plocka med dem allihop.



Nej nu ska jag sätta lite fart. Har faktiskt städat upp hemma diskat, bytt sängkläder, dammsugit och plockat lite. Det regnar så jag har ingen lust att rida än. Blir till att slänga på sig regnstället och dra med sig hundarna ut i skogen för lite svampletning och bara strosa lite. Ikväll ska jag till Backgården och få lite inspiration för att hoppa mer hemma.

En annan liten kul grej är att det kanske, kanske blir en bruning till bland djuren här på Jonstorp. Det varkar riktigt intressant. Men tiden får utvisa.

Nej om man skulle ta tag och göra något vettigt.

KOMMENTARER:

  • Matilda säger:
    2010-08-01 | 18:20:30
    Bloggadress: http://showjumper.blogg.se/

    Shit vad snygg du är!

  • Clara säger:
    2010-08-01 | 20:43:25

    Ha ha nu är du alltför snäll. Du är bara van att se mig i ridkläder ;-)

Kommentera inlägget här: