Diabetikern

Precis som alla andra

Min helg..

Kategori: Allmänt

Har varit helt ok. Mer än ok.

I fredags var vi ett gäng som drog ut på Minnenas afton i Skövde på Bogrens salonger. Jessica Andersson uppträdde och jag måste säga att det blev ganska tråkigt. Hon sjunger bra och ser jäkligt bra ut men kvällen stannade av lite när hon uppträdde vilket var lite tråkigt.

Nånstans i virrvarvet är vi


Vi åkte innan stängning då A-L skulle upp vid 7 och Anne vid 04:45 för att ploga. Johan mådde mindre bra av att åka bil så några stopp på vägen hem blev det.*s*

Vaknade på lördag morgon och tänkte vad härligt solen skiner... Tills jag tittade på termometern vill säga.... -20 grader.
(fick dock reda på att i Axvall hade de haft -30 så jag ska nog inte klaga)

Efter att ha övertalat mig själv att gå ut så tog jag mig i kragen och åkte ut till stallet. Jag och Magnus tog stallet tillsammans och tack vare underställ, mysbyxor, termoridbyxor, 2 par sockar + 1 par termosockar, 2 polotröjor, fleecetröja, varm jacka, 2 tunna vantar + ett par termovantar var det inte så farligt kallt. Deet hade ändå gått upp till -15 grader så det blev en liten ridtur, Först lite pulsande i sommarhagen







Micha var pigg och glad och tyckte att pulsandet i hagen var megaskoj och bockade till och med. Väldigt små bocksprång men ändå.

Idag vaknade jag med värsta täppta näsan och värk i kroppen. Kände mig nästan groggy. Det släppte efter ett litet tag efter att jag mockat i stallet. Efter lååååångt överläggande (pga av attt jag frös så) beslutade jag mig för att ta mig till ridhus och det var väldigt skönt att få det gjort. Ok jag red i mina termoridbyxor. Men det var behövligt.
Det var himla skönt att få jobba lite i ridhuset. Det tyckte både hästen och jag. Imorgon är det en lugn skogstur med mamma och Lancome. Får vi se om hon fortfarande haltar. Hon trampade rejält snett ute i skogen för några dagar sen och blev riktigt halt. Stackarn.
Ska åka ut till Jessica också för en liten fika och kika på hennes fina nytillskott.

Hade fått upp lite värme tack vare alvedon och en megavarm långdusch men nu börjar den försvinna igen. Typiskt. Det blir 2 täcken + 2 hundar som värmer inatt.

Kommentera inlägget här: