Diabetikern

Precis som alla andra

-22 grader + sjuker..

Kategori: Allmänt

Ingen rolig kombination.

Feber, ryggont och allmänt ofräsch det är jag just nu.

Igår var jag iväg och tränade vilket var kallt men skoj. Frös ingenting när jag satt på hästryggen men det var Michas förtjänst. jag fick verkligen jobba igår.

Några kommentarer från min tränare - Försök ta det lite lugnare..  jag säger försök *litet småflin efteråt*. -Jag gillar attityden på fuxdamen (efter att Micha försökt dra tyglarna ur handen på mig för att få springa och hoppa) - Ja det är rätt, gå på henne så mycket som det lilla fuxhuvudet tillåter.

Utöver detta var det små bocksprång, kickar och allmänt glad ouppfostrad häst.

Lilla hästen *s*

Men vad gör man? Har ju inte kunnat komma iväg nånstans för att hoppa utan har varit förvisad hemma till skogen. Kroppen har fått jobba på hästen men inte knoppen så det blev lattjolajban igår.

När vi kom hem stod termometern på -19...

Vid 6 på morgonen ringer Magnus och väcker mig och med orden klä på dig varmt det är 22,4 minus ute. Kände jag för att gå upp då? Nej inte det minsta. Mådde allt annat än bra men ut fodra hästar, lasta Rosa och åka iväg till Jessica för att lämna av.

Tog med oss Rosa hem från min tränare igår då hon skulle till Jessica så slapp hon köra när vi ändå skulle dit.

Såg så rätt ut med en skimmel i stallet. Vet inte vad det är med skimmlar men de har en liten speciell plats i mitt hjärta. Både hos mig och mamma.



Annars rullar det på. Jobb, hästar och Lilly blir bara tjockare och tjockare.

Är inte långt kvar nu innan jag ska åka iväg med henne till uppfödaren. Kommer bli hemskt tomt utan henne här ett litet tag.

Men när jag ska hämta henne f¨år Linda (uppfödaren= låsa in valparna.. annars kommer jag snatta dem allihop.



Nu är det dock dags för mig att krypa ner under täcket och koncentrera mig på att bli frisk snabbt. Många alvedon blir det men de hjälper ju iallafall.

Godnatt

KOMMENTARER:

  • Caroline säger:
    2010-12-02 | 08:31:50
    Bloggadress: http://ridemyhorse.blogg.se/

    Krya på dig och grattis till jobbet =)

    (antar att du fick det)

    Japp! skimmlar är så fina.

Kommentera inlägget här: