Diabetikern

Precis som alla andra

Sol + smörgåstårta härlig kombination..

Kategori: Allmänt

Kan det bli bättre? Gjorde smörgåstårtan själv efter recept av min farmor (som verkar ha kommit från min mamma ifrån början) Blev helt ok för att vara första gången jag gjorde en smörgåstårta *glad*



Tja garneringen blev väl sådär man vad tusan allt ska ju ner i magen eller hur? Ha ha

Bror min kom ut på besök med sin familj. Isabelle hade tagit med sig Selma som är hennes kusin och tillsammans så körde vi ut med Mysan en sväng. Både Isabelle och Selma tyckte det var kanonroligt och höll i tummarna och fick styra bägge två. Fick dock vara med och bromsa lite då Selma ville att det skulle gå fort, fort, fort ha ha



Isabelle styr och Selma fick hålla i dressyrspöet.. ehum menar ridpisken ha ha

Var även ute och inspekterade i våran lilla damm för att se om några kräftor överlevt. Tyvärrr hittade jag en megastor död sak och Magnus hittade 2 pyttesmå döda kräftor och en död groda. Troigtvis alla offer för isen. Men de 2 små visade iallafall att det kommit lite fler kräftor. Alltid något. Om nu de bara kan hålla sig undan från hästhovar så ska det nog gå bra.



Jag var ju bara tvungen att peta på den med en pinne så att den vände på sig. Jag är lite konstig ibland.

Men både Tuva och Lilly njöt utav att kunna gå i hagen utan minsta spår av hästar.



Träningen i tisdags gick jättebra men fy bubblan vad jobbigt det var. Både jag och hästen var helt slut efteråt (mest jag)

Micha brunstar för tillfället så det var många disskutioner innan jag fick min vilja igenom men jag fick det iallafall.

fick kommentaren av min tränare att idag hade jag det inte lätt ha ha

I Onsdags, full av mod tog jag med mig både Micha och Lancome till Kulas ridbana. Vi hade bestämt att vi skulle hoppa lite lätt och jag tänkte rida igenom Lancome först.

Naturligtvis så regnade det masor hela tiden. Först en tur på Lancome som hela tiden gick och gnäggade efter Micha (förutom i galoppen för det var för jobbigt) När jag väl bytte häst var det samma visa igen. Micha gnäggade som en tok och Lancome svarade så Magnus körde hem Lancome och kom tillbaks.
Men Micha fortsatte att gnägga efter sin kompis så fort hon såg transporten. Att hon hade hästar runt omkring sig var av mindre betydelse och Micha visade batt det går att galoppera/jobba och gnägga samtidigt utan problem. Tänkte hon skulle få förklara det för Lancome.
Jag och Kula tog en liten tur i skogen sen hade vi ett litet hinder på ridbanan som vi travhoppade. Orkade inte bygga upp mer pga av regnet.

Jag var sjöblöt när jag kom tillbaks. mindre kul.

Nej nu ska jag hem och duscha samt dricka et glas cola light för det är jag värd. =)

Ha en trevlig kväll alla ni 3 som läser min blogg =) 


KOMMENTARER:

  • Anders säger:
    2010-04-30 | 12:50:23
    Bloggadress: http://zebben.wordpress.com

    Kul med träning och att det gick bra. Ser inte inte fel ut att vara ute och köra heller. :)



    Det är skumt med hästar och deras kompisar, våra två är likadana och tror egentligen att Zeb bara gnäggar efter Odessa. Lyckos dig som har en skog att rida i, här är det som i Lundsbrunn, ganska öppet och lätt blåsigt. Men i sommar ska vi utforska omgivningen och se om vi hittar någon bra skog att rida i. :)



    Zeb's hälta släppte inte då tyvärr, men denna veckan ser han bra ut och vi red lite igår, väldigt lugnt och kommer köra så ett tag innan jag är säker på att han håller. :)



    Tack, du har också en trevlig blogg, och vad länge du bloggat. :)



    Hoppas det finns någon kräfta som överlevt. Ha en bra valborg.



    //Anders

  • HaNNa säger:
    2010-04-30 | 17:00:20
    Bloggadress: http://malumbub.blogg.se/

    Jag hoppas att tjejerna inte bara höll tUmmarna, utan även fick hålla i tÖmmarna när ni var ute och körde... ^^,



    Du får lära dig att göra en smörgåstårta utan skaldjur så kommer vi och fikar sen.



    Kram

  • Erica säger:
    2010-04-30 | 20:12:38
    Bloggadress: http://ericahorsesandmagic.blogspot.com

    Haha ja en av de 3 ;-)kram på dej

  • Erika Hellström säger:
    2010-05-01 | 01:52:27

    Selma var väldigt nöjd med dagen kan jag säga :)

  • Clara säger:
    2010-05-03 | 00:47:07

    Erika - Selma är välkommen fler gånger om hon vill ut och köra lite mer. =) Hon skrattade hejvilt och ville bara gå fortare och fortare s

Kommentera inlägget här: