Diabetikern

Precis som alla andra

Tävlingsdebuten för i år. =)

Kategori: Allmänt

Och det gick bara bra.image82 Micha var laddad till tusen och gjorde lite luftsprång. Samt så vägrade hon lyssna på mig på framhoppningen så när jag sa - Nej Micha vi ska ha in ett galoppsteg till iognerade hon mig helt och tog ett bautahopp.  Så Istället för att hoppa ett hinder på 1 meters höjd och ca 1 meters bredd så blev det över 2 meter långt och ca 150 i höjd. Efter det så lyssnade hon iallafall *s*

Första klassen fick vi ett pet i. Hon blev lite för stark och flack för mig samt så tyckte hon inte det var någon höjd att bry sig om så hon peta ner det med ett bakben, Vilket hon själv även blev lite irriterad över att hon rev så sprången efter det var hon himla kvick upp i bak. Jag såg det ju inte själv då jag satt på ryggen men jag kände det och Magnus bekräftade det när jag kom ut.

Tyvärr så fick jag avbryta innan jag ens kom in i andra klassen då mitt blodsocker föll och jag inte hade full koll på min kropp så vi valde att avbryta. Hellre avsluta med en bra runda än en dålig. (Som det garanterat hade blivit om jag hade gått in och ridit klasen.)

Men nu vill jag ut och tävla. Nästa är nog i Alingsås. Ska kolla på detta nu.  Tävlingsträning på Uddetorp på torsdag. funderar på att dra dit. Har ju ingen träning på onsdag pga av att min tränare är iväg sjäkv samt så är ju jag borta hela nästa vecka. Bajs.. Jag vill ju ut på tävlingsbanana. Ska ju upp i 1,20 till sommaren 0m det fortsätter att gå så här.

Gårdagen var rätt ok. Åkte till ridhuset. Fick några bra språng i kroppen. Lagade en (god, tro det eller ej) lasagne kikade på film och bara slappade. Tuva fick jag lyfta ut från mammas soffa. Hon var så trött och ville absolut inte gå med ut efter att ha varit ute hela dagen *s* Imorses fick jag locka på henne ganska länge innan hon kröp fram under täcket och följde med ut.

Var en rätt skön, avslappnad kväll. Inga förmaningar om att jag inte sköter mig hemma. *Jäj*

Nu ska jag åka och lämna in filmen Disturbia  (helt ok med några hoppa till scener) Sen hem och duscha. Ska försöka få tag i lite personal inför morgondagen. 2 åker iväg på truckutbildning imorgon och jag jhar bara lyckats få in en extra än så länge.

Nope drags att bege sig. Micha går ute i hagen och retar Lancomé vilket inte är så uppskattat *s*

*suck* Min "lilla" hästkuse.
image81

Oh höll ju på att glömma.

DEt är alldeles vitt och underbart ute. Nu regnar det ju visserligen men 2½ dag har vi iallafall fått med mycket snö.  Lite svårt att gå i men det är ju bara bra träning  *s*

Nope NU ska jag sätta fart.... Hmm undrar om jag ska köpa pizza idag? Troligtvis har sambon redan ätit då han varit Trollhättan med sin vän. Får ringa och kolla.

KOMMENTARER:

  • Ulrika säger:
    2008-02-03 | 22:27:48
    Bloggadress: http://lafourmi.blogg.se

    Vad härligt för dig att du är nöjd.

  • HaNNa säger:
    2008-02-03 | 23:34:43
    Bloggadress: http://malumbub.blogg.se

    Ni har snott all snö!!!!!!!

    Vi hade snö i ett dygn.

    Fast rätt skönt - lugnt på vägarna här.

    Jos hälsar! =)

Kommentera inlägget här: